درباره حمله قلبی آگاهتر باشید – دکتر بایا – بهترین های پزشکی و دندانپزشکی تهران

دست دیگر زیر چانه (روی استخوان چانه) قرار میگیرد و آن را به سمت بالا هدایت میکند. زمانی که بخواهید احساس سبکی و راحتی داشته باشید، بهتر است ماساژ تای را انتخاب کنید. اگر درد در قسمت های پاهای خود دارید، قبل از اینکه سراغ ماساژ بروید، به پزشک خود مراجعه کنید. همچنین در روزهای نزدیک به دوران پریودی، بهصورت روزانه این ورزش را انجام دهید. برای این منظور کافی است تا یکچهارم قاشق غذاخوری پودر دارچین را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید. کافی است 10 روز قبل از شروع قاعدگی نصف قاشق چایخوری عصاره بومادران را به یک لیوان آب اضافه کرده و روزانه یک لیوان بنوشید.

برای مصرف کافی است یک قاشق غذاخوری برگ ریحان را به یک فنجان آبجوش اضافه کرده و اجازه دهید تا دم بکشد. زرشک پلویی: درصورتیکه قبل از خونریزی پریودی دچار درد میشوید، سه قاشق غذاخوری زرشک پلویی را در یک لیوان آب بجوشانید و صبر کنید تا دم بکشد. بدینصورت که یک قاشق چایخوری دانههای رازیانه را به یک لیوان آب در حال جوش اضافه کرده و صبر کنید تا دم بکشد. یک آرنج خود را خم کرده و بالای سر خود قرار داده و کف دست دیگرتان را در قسمت پایین ستون فقراتتان بگذارید. اما زنان باید این نکته را در نظر داشته باشند که همیشه در هنگام استفاده از روغن های اساسی، باید آن ها را با یک روغن حامل رقیق کنند و بهتر است روغن های اساسی به تنهایی و خالص استفاده نشوند.

نتیجه تحقیقات نشان داد: گروهی از زنانی که با روغن های اساسی تحت آزمایش قرار گرفته اند نه تنها شدت درد آن ها کمتر بوده بلکه مدت زمان کمتری این درد را تجربه کردند. سپس آن را صافکرده و به همراه یک عدد لیموعمانی مصرف کنید. اندازه ى انواع ماساژور برقى با يكديگر متفاوت است كه در هنگام خريد بايد به آن توجه نمود زيرا باعث تفاوت قيمت در انواع ماساژور مى شود.

ماساژ انواع گوناگونی دارد که هرکدام با رویکرد های مختلف درمانی بر نقاط مختلف بدن متمرکز است. بسیاری از پیشگامان امر ماساژ درمانی انواع مختلفی از ماساژ های نوین را معرفی کرده اند که البته فواید آن به طور علمی ثابت نشده است. این کار به شل شدن عضلات شما کمک کرده و درد پریودی شمارا به میزان قابلتوجهی کاهش میدهد. محققان دریافتند که ماساژدرمانی در زمان شروع درد و حتی بعد از آن به میزان قابل توجهی دردقاعدگی را کاهش می دهد. قبل از شروع این ماساژ، اطمینان حاصل کنید مثانه شما خالی است. تخم شنبلیله: این داروی گیاهی با خواص ضد درد خود، به کاهش سریع دردهای قاعدگی در شما بسیار مؤثر است.

همچنین استفاده جداگانه این مواد نیز میتواند بسیار مؤثر باشد. بادکش: بادکش نیز ازجمله روشهایی است که برای کاهش دردهای شما مؤثر میباشد. طب سوزنی: طب سوزنی یکی از درمانهای مؤثر برای کاهش دردهای گرفتگی قاعدگی میباشد. خواب کافی: یکی از بهترین روشها برای کاهش دردهای ناشی از قاعدگی خوابیدن بهصورت جنین میباشد. روشهای گفتهشده در بالا مؤثر میباشد؛ اما اگر دردهای شما با این روشهای خانگی بهبود نیافت و یا شدیدتر شد و یا غیر از درد علائم دیگری نظیر تهوع و حالت ضعف دارید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به پزشک میباشد. اما روش صحیح و انجام آن توسط شخص آشنا به فن.

انجام بعضی از حرکات یوگا مانند پل بعد از نفس کشیدن عمیق و دراز کشیدن به پشت با زانو های خمیده با تأثیری برابر با حرکات ماساژ گرفتگی و درد عضلات منقبض شکم و کمر و پا ها را برطرف می کند. دقت داشته باشید که زیر چشمان تان را آرام تر ماساژ دهید، به صورت دایره ای اطراف چشم را ماساژ داده و به اطراف بینی بیایید؛ این حرکت را یک دقیقه ادامه دهید. این حرکت را 2 تا 3 دقیقه انجام دهدی اگر احساس سوزش یا درد داشتید فشار را کم کنید یا ماساژ را به زمان دیگری موکول کنید.

3- دستان خود را بر روی کمر بگذارید و از زیر دنده ها با فشار به سمت پایین حرکت کنید تا به استخوان دنبالچه برسید. گلگاوزبان: برای کاهش دردهای ناشی از پریودی دمکرده گلگاوزبان را امتحان کنید. دمنوش زردچوبه: برای کاهش دردهای ناشی از قاعدگی دمنوش زردچوبه را امتحان کنید. زندگی بیتحرک و پراسترس گردش خون را تهدید میکند. ماساژ پرینه تکنیکی است که با افزایش جریان خون در ناحیه پرینیوم باعث کشش و افزایش انعطافپذیری آن شده و بدن را برای زایمان راحتتر آماده میکند و امیدوار است که این ناحیه را در حین زایمان سالم نگه داشته یا حداقل آسیب کمتری به آن برسد.

پاسخگویی بیمار را بررسی کرد. در طول ماساژ، ماساژور از دست ها، کف دست ها و شست خود را برای ماساژ نقاط خاصی از بدن شما استفاده خواهد کرد. فیزیوتراپی: با فیزیوتراپی ستون فقرات بهویژه ناحیه کمر و رحم میتوانید دردهای ناشی از قاعدی را کاهش دهید. دمنوش سبزی جعفری: برای کاهش دردهای ناشی از قاعدگی، در طول عادت ماهیانه، دو بار در روز از این دمنوش استفاده کنید. 2 بار در روز، 2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل را به 4 قطره روغن اسطوخودوس ترکیب کنید و با آن شکم و کمر را ماساژ دهید تا درد کاهش یابد.

هشت تا شصت ثانیه صبر کنید و سپس برای طرف دیگر نیز این کار را انجام دهید. این درد در برخی از زنان و دختران نیز ممکن است با تهوع، استفراغ، سردرد یا اسهال همراه باشد. البته مصرف شیر خشک نیز به پر شدن صورت کمک می کند و سبب زیبایی و تقویت پوست صورت می شود. یک ماساژ درمانی 20 دقیقه ای می تواند در تسکین درد های قاعدگی موثر باشد. به عنوان مثال، «نظریهی کنترل دروازه» پیشنهاد میکند که ماساژ ممکن است شرایطی ایجاد کند که در آن سیگنالهای درد که به مغز فرستاده میشوند، مسدود شوند. دمنوش دارچین: طبق دستور طب سنتی، استفاده از دارچین به کاهش دردهای قاعدگی کمک بسیاری میکند.

طبق توصیه پزشکان در برخی موارد لازم است برای جلوگیری از عود نمودن علائم تنگی کانال نخاعی و بهبود جریان عصبی، ماساژ دادن عضلات در طول کانال نخاعی افرادی که از این مشکل رنج می برند، انجام شود. بررسی 2012 در گزارش ها حاکی از آن است که چای بابونه سطح گلیسین را افزایش می دهد، که به تسکین اسپاسم عضلات کمک می کند. اعمال گرما بر روی ناحیه شکم و کمر در دوران قاعدگی می تواند به عنوان یکی از راهکارهای تسکین درد قاعدگی موثر باشد و ممکن است درد را تسکین دهد. اندروفین به نوبه خودش می تواند درک درد را کاهش دهد.

این تمرین را همزمان با بیرون دادن نفس از بینی انجام دهید. ماساژ دادن: شکم خود را بهآرامی ماساژ دهید. سپس این ترکیب را در ایام عادت ماهانه نوش جانکنید. سپس آن را بنوشید. در صورتي كه تنفس طبيعي وجود نداشت سر را به سمت عقب خم كنيد سپس دو تنفس دهان به دهان بدهيد و ماساژ قلبي را ادامه بدهيد. سعی کنید دست خود را درست زیر شکم قرار داده و کمی فشار دهید. خانم های که قاعدگی دردناک دارند در هنگام درد می تواند از کیسه های آب گرم یا پد گرمکن و یا حوله گرم استفاده کنند و حتی می توانند خودشان با روش زیر پد گرمایشی درست کنند.

ماساژ درمانی برای قاعدگی شامل فشار دادن نقاط خاص در اطراف شکم، پهلو ها و پشت کمر می باشد. در این حالت ماهیچههای اطراف شکم، شل شده و دردهای ناشی از قاعدگی را کاهش میدهد. فراموش نکنید که رازیانه خونریزی را تشدید میکند؛ بنابراین از مصرف خودسرانهی آن جدا خودداری کنید. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) جزء اصلی ترین داروهای بدون نسخه (OTC) برای تسکین درد های قاعدگی و خونریزی شدید می باشند. برای تهیه غلظت مناسب و مطمئن روغن های ماساژ می توانید از یک قطره روغن اصلی در یک قاشق چایخوری روغن حامل استفاده کنید. یک گروه از زنان مورد آزمایش از کرم های حاوی روغن های اساسی در حین درد قاعدگی استفاده کردند.

محققان در این تحقیق از ترکیب اسطوخودوس، مریم گلی و روغن مرزنجوش استفاده کردند. نمونه های از روغن های حامل شامل روغن های گیاهی یا آجیل مانند روغن انگور یا بادام شیرین می باشد. تولید بیش از حد یا حساسیت به پروستاگلاندین ها (هورمونی که بر رحم تأثیر می گذارد). این داروها باعث کاهش تولید پروستاگلاندین در بدن زنان می شوند. برای رسیدن به راه کارهای تسکین درد در قاعدگی ابتدا لازم است تا علت این دردها را تشخیص داد.پزشکان هنوز به این نتیجه نرسیده اند که چرا برخی از زنان قاعدگی دردناک را تجربه می کنند و برخی دیگر در طول دوران قاعدگی خود درد کمتر و طبیعی را دارند.

چای بابونه ادرار گلیسین را افزایش می دهد، و به رفع اسپاسم عضلات کمک می کند. کاهش چربی خون و افزایش سبزیجات در رژیم غذایی به کاهش درد پریودی کمک می کند. ماساژ به شما کمک می کند تا بهتر و مفید تر ورزش کنید و بتوانید به رژیم غذایی خود متعهد بمانید. سالیسین موجود در این گیاه دارویی سبب رفع درد های شدید و مقاوم پریود می شود. در یک تحقیق صورت گرفته23 زن مبتلا به درد پریود ناشی از آندومتریوز مورد بررسی قرار گرفتند. قاعدگی دردناک می تواند از برخی شرایط و بیماری های زمینه ای مانند آندومتریوز یا فیبروم های رحمی ناشی شود که در این صورت درمان علت اصلی برای تسکین و کاهش درد بسیار مهم است.

مخصوصا اگر دیوارههای لگن سفت و سابقه دردهای لگنی داشته باشید، این کار بسیار مفید است. گیاه ریحان با خاصیت آرامبخشی خود دردهای ناشی از گرفتگی قاعدگی را تسکین میبخشد. چنانچه قلب، اکسیژن مورد نیاز خود را از خون دریافت نکند؛ بدون اکسیژن، عضله قلب ممکن است آسیب دیده یا از بین برود. این درد در برخی از زنان می تواند خفیف و در حد آزاردهنده باشد اما در برخی ممکن است به حدی شدید باشد که باعث مختل شدن فعالیت های روزانه آن ها شود. اما بهترین داروی تقویت تخمدان چیست ؟ ورزش هایی مانند پیاده روی ، دویدن و ورزش یوگا برای خون رسانی و تقویت تخمدان ها و رحم مناسب است .

دیدگاهتان را بنویسید