آموزش ماساژ واژن و شکم برای کاهش درد قاعدگی

ماساژ مداوم کف پا میتواند باعث بهبود جریان خون شده و درنتیجه اکسیژن بیشتر در بدن جریان پیدا کرده و عملکرد اندامهای بدن و وضعیت کلی سلامتی بهبود پیدا میکند. ماساژ باعث آرامش و کاهش استرس میشود و درنتیجه در خواب راحت مؤثر است. ماساژ کف پا منجر به خواب راحت و بهبود کیفیت خواب میشود. درنتیجه سوخت و ساز بدن بهبود پیدا کرده و سلولهای جدید سریعتر تشکیل میشوند. به همین علت زخمها زودتر التیام پیدا کرده و بیماران پس از رفلکسولوژی احساس بهتری خواهند داشت.

با ماساژ تخمدانها درد تسکین یافته و بدن تعادل بهتری خواهد داشت. از آن نوع ماساژهایی استفاده کنید که احساس بهتری به شما میدهند. این کار سبب تشخیص سریع تودههای در حال رشد در پستان شده که احتمال درمان موثر را بالاتر میبرد. در حال حاضر بیش از 80 نوع روش ماساژ درمانی وجود دارد که شامل انواع مختلف تکنیکها، حرکات و فشارها میباشند. در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری ، ماساژورهای برقي تجربه ماساژي لذت بخش براي اكثر افراد ايجاد مي كند .

ماساژورهای برقی از پالس های مختلف یا گزینه های لرزشی به جاي گرما در سطوح مختلف بدن براي تسكين درد استفاده مي كنند. زنان در دوران قاعدگی به درد های شکم، کمر و پا ها دچار می شوند. در حالیکه به این قسمت فشار زیادی نمیآورید اما فشار میبایست در حدی باشید که احساس کشش و سوزش ملایمی کنید. رفلکسولوژی روی فشار در پاها، دستها و گوشها تمرکز میکند. ماساژ روی صندلی برای افرادی که خواهان ماساژ سریعی هستند که روی گردن، شانهها و پشت متمرکز است، بهترین خواهد بود.

اگر درد به طور پیوسته شما را از انجام فعالیتهای روزمره باز میدارد، اگر با گذشت زمان درد بدتر میشود و یا خونریزی سنگینتر میشود، اگر شما بیشتر از ۲۵ سال سن دارید و بهصورت ناگهانی درد و انقباضات شما شدید شده است، و اگر حتی مسکنها هم درد شما را تسکین نمیدهند، به درمانهای خانگی اکتفا نکرده و حتما به پزشک مراجعه کنید. برای گردش و جریان لنفاتیک، حرکت لازم است و انجام حرکات کششی، فعالیتهای سبک و حتی ماساژ سبب بهبود جریان لنفاتیک میشود. تحقیقات نشان میدهد که ورزش کردن در کاهش درد قاعدگی موثر است و حتی میتواند نیاز به داروهای مسکن را از بین ببرد یا کاهش دهد(۶).

درد دوره قاعدگی مهم ترین مشکل خانم ها است در این بخش با آموزش ماساژ واژن با روغن نعناع و دستور تهیه آن برای کاهش درد قاعدگی می پردازیم. نکته مهم در مورد ماساژ کف پا اینست که هنگام خستگی و سستی، انرژی شخص را افزایش میدهد. سردردهای تنشی، به دلیل مشکلاتی همچون، استرس، اضطراب، خستگی و یا قرار گرفتن در معرض نور و صدای شدید ایجاد میشوند. حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از ساعت ها کار کردن دلتان می خواسته که فردی یا وسیله ای باشد تا با ماساژ دادن حسابی، خستگی را از تنتان بیرون کند.

مادران شیرده میتوانند در هر ساعت از شبانه روز که مایلند سینهها را ماساژ داده و برای افزیش تولید شیر اینکار را 15 تا 30 دقیقه قبل از شیردهی آغاز کنند. این ماساژ ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می کشد. ماساژ شیاتسو معمولا 60 تا 90 دقیقه طول میکشد. برای این منظور کافی است کمپرس آب گرم را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی شکم خود بگذارید. در صورتی که تخمک گذاری انجام نشود و اسپرم به اندازه کافی قوی نباشد و همچنین اگر لولههای فالوپ بسته باشند ، احتمال بارداری به شدت کاهش یافته و شانس حاملگی صفر است .

اما نوشیدن آب چه در دوران پریود و چه در بقیه اوقات باعث میشود تا بدن شما همواره آب کافی داشته باشد. از سوی دیگر عضلات سینهای در همکاری با عضلات پشتی در بهبود وضعیت بدنی افراد دخیل هستند و تقویت آنها باعث میشود راست بنشینید یا بایستید. رفلکسولوژی شامل ماساژ پا به شیوهای خاص میباشد که به پاک شدن و باز شدن مسیرهای عصبی کمک میکند و درنتیجه باعث بهبود انعطافپذیری و کارآمدی بدن میشود. ماساژ کف پا همچنین باعث التیام سریع پس از آسیبدیدگی میشود.

استفاده از ماساژ کف پا پیش از رفتن به بستر برای رفع بیخوابی بسیار مؤثر است. این تحقیقات نشان دادهاند که ماساژ کف پا در کاهش افسردگی، تقویت سیستم ایمنی و کاهش استرس در زنان میانسال بسیار مؤثر است. تحقیقاتی در زمینه تأثیر ماساژ رفلکسولوژی بر استرس، افسردگی و عملکرد ایمنی در زنان میانسال انجام شده است. رفلکسولوژی باعث بهبود جریان خون و افزایش فعالیت اعصاب میشود. ماساژ سینه غیر از اینکه باعث آرامش میشود فواید بیشماری دارد که از آنجمله میتوان به بهبود شیردهی، تشخیص تودههای سرطانی، کاهش تنش عضلانی و کمک به کارکرد سیستم لنفاوی اشاره کرد اما بر خلاف باور عموم مردم، بالا بردن سایز پستان با ماساژ ممکن نیست.

برخی تودهها در پستان غیر سرطانی بوده و خود به خود از بین میروند اما برخی دیگر باید مورد بررسیهای دقیق تر قرار بگیرند. ماساژ مرتب پستان، خانم را با آنچه در سینهاش است آشنا میکند و سریع تر میتواند موارد غیر طبیعی را تشخیص دهد. سردردهای سینوسی ناشی از تورم و عفونت سینوسها است که میتواند بخشهای دیگر صورت نظیر چشم و ابرو را تحت تاثیر قرار دهد. سردردهای اولیه که نظیر آن میگرن و سردردهای تنشی هستند به دلیل وجود بیماری دیگری در بدن ایجاد نمیشوند. این کار را در طول روز و در زمان فراغت انجام دهید تا از شر سردردهای روزمره در امان باشید.

مقدار بسیار کمی فشار در این نوع ماساژ وجود دارد. هنگامی که این فشار رو به پایین را دارید ، از انگشتان شست خود برای جارو کشیدن از یک طرف به طرف دیگر در یک حرکت موزون شکل “U” / جناح استفاده کنید. یک آرنج خود را خم کرده و بالای سر خود قرار داده و کف دست دیگرتان را در قسمت پایین ستون فقراتتان بگذارید. 10 سانتی متر پایین تر از ناف و 7 سانتی متر به سمت چپ و راست را اندازه گیری کنید .

نوشیدن آب ولرم یا داغ در دوران قاعدگی و یا تخمکگذاری علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدن باعث بهبود جریان خون به سمت پوست بدن، انبساط ماهیچهها و کم شدن درد و انقباضات میشود. استفاده از کفشهای نامناسب و ورزش نکردن باعث ایجاد عارضههای گوناگون در اثر کاهش جریان خون میشود. رفلکسولوژی باعث افزایش میزان سوخت و ساز بدن شده و باعث ایجاد انرژی بیشتر میشود. بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ ماساژ تایلندی استرس را به میزان قابلتوجهی کاهش میدهد. ماساژ تایلندی نیز گردش خون را بهبود می بخشد که اکسیژن بیشتری را به ماهیچه ها و بافت های دیگر می آورد.

ماساژ کف پا نقش مهمی در بهبود سریع و انعطافپذیری قسمتهای آسیبدیده بدن مانند پیچخوردگی مچ پا و زانو، اسپاسم و گرفتگی عضلات یا شکستگی استخوان دارد زیرا التهاب مفاصل را برطرف کرده، باعث بهبود بافت زخم شده و سفتی مفاصل را رفع میکند. هنوز مطالعه بالینی منسجمی درباره تأثیر مستقیم ارگاسم بر رفع گرفتگی عضلات در مدت قاعدگی انجام نشده، ولی آموزشگران حرفهای لذت و سلامت جنسی از جمله آویشن معتقدند که ارضای جنسی به تحمل درد قاعدگی کمک میکند. این دارو با داشتن خاصیت ضد التهابی می تواند به کاهش درد پریود کمک کند.

گرچه بدن شما برای زایمان طراحی شده است اما با کمک ماساژ پرینه می توانید خود را برای زایمان آماده کنید. کمتر فردی از ایده ورزش سنگین در روزهای قبل از پریود و در طول پریود استقبال میکند، اما داشتن تحرک ملایم مثل پیاده روی در این روزها آسان و برای کاهش درد مفیدتر از ورزش سنگین است. چاقی صورت معمولا با گرفتن رژیم مناسب، ورزش و مشورت با متخصصان تغذیه بهتر میشود و میتوانید همزمان با لاغر شدن، صورتتان را هم لاغر كنید؛ البته شاید كمی طول بكشد اما بالاخره نتیجه میگیرید. البته بهتر است قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید.

این ماساژها مجموعه ای از تکنیک های ساده ماساژ مانند چی نای تانگ (ماساژ ارگان آسیایی)، طب فشاری، رفلکسولوژی، ماساژ بافت های عمیق و ماساژ درمانی برای بهتر شدن چرخه قاعدگی، سلامت باروری و باردار شدن شماست. از آنجا که پرتو درمانی و جراحی، بافت پستان را حساس میکند در مورد نحوه ماساژ با متخصص مشورت کنید. همچنان که قبلا هم تاکید کردهایم اگر درد و خونریزی شما شدید است، باید با کادر پزشکی مشورت کنید. علاوه بر درمان دارویی برای کاهش درد در این دوره، روشهای خانگی مختلفی مانند ماساژ با روغنهای طبیعی، رژیم غذایی مناسب، گرم نگه داشتن، داشتن ارگاسم، ورزش و غیره برای آن وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید